Gillinge

Imorse blev det ingen promenad för min del då jag var alldeles för trött för att kliva upp ur sängen. Ställde om alarmet och klev upp 9 istället för 7. De extra timmarna behövdes verkligen.
Efter att ha gjort mig i ordning och valt skor med omsorg (med tanke på att jag skulle köra bil hela dagen) begav jag mig mot bussen.
Tyresö centrum, Gullmarsplan, Slussen, Danderyd sjukhus, Gillingebanan. Resan tog väl ungefär 1 timme och 40 min om jag minns rätt.
Åkte tvåvåningsbuss för första gången idag vilket var en upplevelse. Visste faktiskt inte att de kördes i Stockholm. Kändes inte så himla tryggt att sitta en halvmeter från framrutan, ca 2 meter upp i luften utan bälte. Tänk om det skulle ske en olycka?!
När jag satt där på bussen mot Norrtälje hade jag ingen aning om vart jag var. Skulle vara framme vid Gillingebanan 11:53 men det var jag inte. Bussen fortsatte att åka allt längre och längre på motorvägen. Passerade skyltar mot Arninge, Täby, Åkersberga och Vallentuna, namn på platser som jag känner igen från jobbet då vi levererar varor dit. Tillslut passerade jag även en skylt mot Gillinge vilket gjorde mig sjukt lättad. Jag hade inte åkt vilse och skulle komma fram i tid till incheckningen.
Hela dagen på Gillinge var jätterolig! Verkligen någonting jag skulle vilja göra om.
Vi fick känna på hur det kändes att krocka, volta i bilen, sladda och tvärnita på både sommar- och vinterväglag i hela 70 km/h. Det var också första gången någonsin som jag fick sitta i en bil HELT ensam och det var riktigt härligt. Längtar som tusan efter mitt körkort nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0