Bröstförstoring del 1

Igår klockan 07:10 plockade min kirurg (Örjan Gribbe) upp mig med bilen vid min busshållsplats. Gulligt att han erbjöd skjuts när han kom på att han ändå hade vägarna förbi. Inte alla som skulle gjort det.
Framme vid Proforma som kliniken heter tilldelades jag ett rum som jag fick dela med en annan tjej som även hon skulle göra en bröstförstoring. Otroligt skönt att vi kom så bra överens som vi gjorde. Lite synd att vi inte bytte nummer.
Det skissades lite på mina bröst, jag fick massor av olika tabletter(smärtstillande) och helt överlycklig la jag mig ner på britsen där jag skulle opereras. Klockan var då 9:00. Blev nerbäddad med både täcke och kudde så det var faktiskt riktigt bekvämt.
Började skratta och fnittra jättemycket trots att jag ännu inte fått något morfin och läkarna skrattade åt mig. Tror att jag var lite nervös just då. Fick dropp i handen, en klämma på fingret för att mäta pulsen, band runt armen för att mäta blodtrycket och någon annan sak på låret. Jag minns när jag började känna av morfinet. Blev snurrig i huvudet och kroppen blev varm. Fick då andas in syrgas en stund och efter det minns jag absolut ingenting av operationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0